tirsdag den 28. april 2015

Når det er svært at finde en rytme


...i hverdagen.


Jeg er startet på nyt medicin (Lyrica) og oplever en uoverskuelig T R Æ T H E D og kroppen føles tung og dvask. Nu håber jeg at det blot er en overgang, at jeg rammes af denne bivirkning, for jeg er ved at nå til enden på listen af mulige smertestillende præparater. Faktisk synes jeg slet ikke at Lyrica virker på smerterne og jeg kunne såmænd blot ha spist et bolche og fået samme smertelindring :-/

T Å L M O D I G H E D

Jeg må grave noget tålmodighed frem og holde ud. Det skal virke. Jeg higer efter en løsning.

Efter sådan en dag som i går, hvor jeg INTET fik lavet....end ikke at komme i bad lykkedes det mig....ja så ryger humøret helt i bund. Jeg er ekspert i at slå mig selv i hovedet og skyldfølelsen banker i mit hoved og hjertet bliver så tungt.

Tænker lidt over hvorfor det er så vigtigt for mig, at være produktiv? 

At tage en dag eller flere ud af kalenderen fungerer ikke for min mentale sundhed! 


3 kommentarer:

  1. Da jeg sad passiv af stress, skrev jeg notat dagbog. For at tiden ikke skulle flyde forbi i tomhed.. Jeg øvede mig i at finde tre ting, jeg havde udført... alt talte... vande blomster, tørre voksdugen af, læse lidt i avis (koncentrationen var helt i bund, så læsning var en udfordring), skrive en mail, lidt puslen om mig selv såsom plukke øjenbryn, file negle, lakere tånegle....
    Det gjorde godt for min selvfølelse at kunne læse, at jeg ikke bare havde gloet ud i luften hver dag, men gjort noget de fleste dage!
    Jeg kunne heldigvis strikke, det gav mig mental hvile. Efterhånden opstod tanker og ideer og jeg begyndte at tegne skitser, til sidst tegnede jeg sjalet Garnnøgler! Men det er jo ligegyldigt, hvad man fordyber sig i... hama perler kan jo give afsæt til notater om mønstre og kreaideer til senere brug!
    Snak med psykologen og find en vej ud af skyldfølelsen... Hvorfor skyld? For det er jo ikke din skyld.. Kan den ikke vendes til Ros for indsatsen og for små sejre. Idrætsfolk vinder jo heller ikke alle kampe!
    Find din yndlingsfarve og giv tæerne lak! Det løfter sindet at se glade tæer, når hovedet hænger!
    Knus.

    SvarSlet
  2. Jeg får også Lyrica for nervesmerter + garpentin, morfin, panodil og cymbalta og jeg blev også meget træt af lyrica, faktisk så meget, at jeg sad og sov i min stol uden at lave en disse.
    Jeg valgte at tage den om aften, så jeg var træt når jeg alligevel skal sove.

    Jeg er ked af at høre, at du jager dig selv hver dag, sådan har jeg også haft dette og det bliver meget bedre, når du en gang kommer over det og ser positivt på de små ting, du får ordnet hver dag.

    Du er nødt til at acceptere dine begrænsninger eller kommer du desværre ikke videre 😕

    Jeg sender gode og positive tanker til dig ☺

    SvarSlet
  3. Jeg får også Lyrica for nervesmerter + garpentin, morfin, panodil og cymbalta og jeg blev også meget træt af lyrica, faktisk så meget, at jeg sad og sov i min stol uden at lave en disse.
    Jeg valgte at tage den om aften, så jeg var træt når jeg alligevel skal sove.

    Jeg er ked af at høre, at du jager dig selv hver dag, sådan har jeg også haft dette og det bliver meget bedre, når du en gang kommer over det og ser positivt på de små ting, du får ordnet hver dag.

    Du er nødt til at acceptere dine begrænsninger eller kommer du desværre ikke videre 😕

    Jeg sender gode og positive tanker til dig ☺

    SvarSlet